Årsredovisning & Hållbarhetsrraport

Nu kan du ta del av vår Årsredovisning & Hållbarhetsrraport för år 2022-2023

Det har varit ett händelserikt år hos oss på JOAB. Vår orderingång och omsättning har nått rekordnivåer, vilket markerar en historisk milstolpe för oss – för första gången överstiger vår omsättning en miljard kronor under en tolvmånadersperiod. Våra framgångar sträcker sig över flera affärsområden och marknader, där servicemarknad och sopbilssegmentet gått starkast.

Vi har utvecklat vårt nya sopbilsaggregat för fastighetsnära insamling, FNI4, en unik produkt som kommer vara ett välkommet komplement på marknaden. Vi har även fortsatt att driva vårt hållbarhetsarbete och vår solcellsanläggning i Dals Rostock är driftsatt sedan en tid tillbaka.

Våra framtidsplaner är inriktade på att förbli en premiumpartner för våra kunder. Det innebär att vi kommer att fortsätta driva innovation genom utveckling av nya produkter och tjänster, investeringar i våra interna processer och system samt att utöka vår kapacitet för att möta den växande efterfrågan på marknaden. Vår strävan efter att minska vår klimatpåverkan och investera hållbart kommer fortsätta att vara en central del i alla delar av vårt arbete.

För att läsa eller ladda ner vår årsredovisning för år 2022-2023, klicka på bilden nedan:

Årsredovisning & Hållbarhetsrapport för 2022-2023

Tack för ert fortsatta stöd och intresse för vår verksamhet.