Var du än befinner dig

SERVICE OCH SUPPORT

JOAB strävar efter att vara marknadsledande inom service för renhållningsfordon, lastväxlare, liftdumpers och kranar på den svenska marknaden, samt att ha ett brett kontaktnät med Auktoriserade Service Partners på marknader där vi levererar våra utrustningar.

Vårt mål är att alltid ha en hög tillgänglighet gällande reservdelar, teknisk support och service. Att erbjuda förstklassig utbildning för service, verkstadspersonal samt användare. Att ha en enkel och rationell reklamationshantering. Genom hög kvalitet, teknisk kompetens och med service i fokus så skall du som kund, oavsett vart du befinner dig, alltid få samma höga servicenivå!

  • JOAB har idag sex egna serviceverkstäder i Sverige och en i Finland. Vid samtliga verkstäder finns det utbildad och kunnig personal samt reservdelar tillgängliga.

 

  • JOAB har centrallager för reservdelar i Göteborg, Malmö och i Nurmijärvi.

 

  • JOAB har två utbildningscentrum i egna lokaler men erbjuder även utbildning hos kund.
  • JOAB har utbildad personal för teknisk support via telefon och mail.

 

  • JOAB erbjuder serviceavtal gällande förebyggande underhållsservice.

 

  • Genom hög kvalitet, teknisk kompetens och med service i fokus så skall du som kund, oavsett vart du befinner dig, alltid få samma höga servicenivå!

JOAB VISION - VÅRT FOKUS, ER LÖNSAMHET

Med vårt  nya servicekoncept JOAB Vision tar vi driftsäkerheten i er fordonsflotta till en helt ny nivå.
Klicka på länken nedan för att läsa mer om vilka servicenivå vi kan erbjuda för att se till att er fordonsflotta sköts på bästa möjliga sätt.

JOAB Vision

Kontakt:
serviceavtal@joab.se
+46 40 757 51

AFFÄRSVILLKOR

JOAB retursedel skall fyllas i och skickas ihop med godset.
Gods som inte returneras inom 30dagar eller som ej är märkt krediteras inte. Återköp av lagervaror 20 % returavdrag. Beställningsvaror Ej lagerförda hos JOAB har ingen returrätt. JOAB referens skall kontaktas innan retur/återköp.

Retursedel/Återköp
Palautusseteli/Jälleenosto
Buy back

ÅTERSTÄLLNING AV SERVICEINDIKATOR

Funktionen används av JOAB godkända verkstäder för att återställa serviceindikator.
Kontakta ansvarig för Externservice på JOAB för att ansöka om behörighet och lösenord.

Manual: Klicka här för att läsa manualen
App: Klicka här för att komma åt appen

Kontakt:
magnus.walther@joab.se
+46 31 7050 649

GARANTI

JOAB garanterar att varje ny produkt som framställs eller marknadsförs av JOAB eller JOAB återförsäljare är fri från materialfel. Garantin gäller för ny enhet i enlighet med JOAB garantivillkor och de allmänna bestämmelserna för leveranser enligt LFG 21.

Läs mer: JOAB Garantibok

Fyll i Leveranskort

REKLAMATIONER

För att säkerställa att reklamationer kan hanteras korrekt och på så kort tid som möjligt, vänligen använd nedan blankett.

 

Elektronisk Reklamationsblankett SV

 

JOAB Service

JOAB ACADEMY

Vi erbjuder utbildning på våra produkter efter behov. Vi har möjlighet att utbilda på våra orter i Göteborg och Stockholm, men även på kundens begäran och ort mot en
tilläggskostnad för resor och logi. För att anmäla sig till utbildningarna eller få mer information, skicka ett mail till:

joabacademy@joab.se